Gearriveeeeerd - Reisverslag uit Győr, Hongarije van Milou Hendriks - WaarBenJij.nu Gearriveeeeerd - Reisverslag uit Győr, Hongarije van Milou Hendriks - WaarBenJij.nu

Gearriveeeeerd

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

12 Mei 2013 | Hongarije, Győr

Zo, dit was me het dagje wel! Vanmorgen werd ik door een klasgenootje opgehaald om samen naar het vliegveld in Köln te gaan. Van daaruit vertrok ons vliegtuig richting Wenen. We hadden netjes om 11 uur afgesproken met alle juffen en meesters. Maar wat bleek…onze meester kwam een half uur te laat! Nou ja zeg! Maar gelukkig was hij wel nog op tijd. We checkten ons in en liepen vervolgens door naar de douane. Daar moesten alle laptops, riemen, ringen, alles waar maar een beetje metaal in zat op de band door de scanner. En helaas verdwenen heel veel flesjes drinken in de prullenbak, tot vreugde van de zwervers. Zij pakten alle flesjes weer uit de emmer om ze vervolgens zelf op te drinken! Iew! Gelukkig kwam iedereen goed door de douane en begon het wachten op het vliegtuig richting Wenen.
Om half 2 reden we richting de ‘landingsbaan’, om niet veel later door de lucht te vliegen. Boven de wolken scheen heerlijk het zonnetje, maar helaas was die alweer weg toen we in Wenen landden. In Wenen aangekomen was het rennen, vliegen, duiken, vallen en weer op staan om onze trein naar Györ te kunnen halen, maar helaas was deze al vertrokken toen wij op het juiste station aankwamen. Onze meester, ik noem hem vanaf nu Luc, had daarom voldoende tijd om kaartjes te kopen. Hij liep naar de automaat en begon vol goede moed de kaartjes te kopen. Hij kwam echter niet verder dan vijf…. Vijf kaartjes voor een groep van zeventien meesters en juffen! Dat was een klein probleempje, hij liep vervolgens naar de service balie en kwam na een kwartiertje terug. Met in totaal zeventien kaartjes. De vijf kaartjes wat hij in eerste instantie had gekocht waren foute kaartjes. De andere kaartjes waren goed. We konden daarom twee dingen doen. Óf we zouden heel erg vaak moeten overstappen en om moeten reizen óf (groep 7/8 even de oren dicht houden) we waagden de gok en pakten de snelle trein die ons in één keer naar Györ zou brengen… Wat betekent dat we illegaal zouden gaan reizen. We kozen voor de laatste optie!
We stapten netjes in de trein, maar zaten allemaal met geknepen billen wanneer de conducteur langs kwam gewandeld. Die kwam op een gegeven moment de kaartjes controleren…Help! Gelukkig was het een hele aardige meneer. Hij vertelde ons dat hij het niet erg vond dat we vijf foute kaartjes hadden. Hij raadde ons wél aan om toch bij de eerste halte in Hongarije uit te stappen. De conducteur in Hongarije zou dit namelijk niet goed vinden en ons er wellicht alsnog uit gooien, waar we waarschijnlijk verwelkomd zouden worden door de politie. Dus kozen we ervoor om de eerst volgende halte uit te stappen.
Daar stonden we dan, ergens ver weg van de bewoonde wereld af. En het leuke was, er stond op twee perrons aangegeven dat dáár de trein naar Györ zou aankomen. Dus liepen we van het ene naar het andere perron, omdat de mensen daar het zelf ook niet wisten! Uiteindelijk zijn we toch in de juiste trein beland en kwamen we rond kwart over acht aan op het perron. Daar stond Laszloo al klaar. Deze meneer gaat ons rondleiden door Györ en omgeving. Hij wordt geholpen door de Hongaarse juffen en meesters, dat vind ik ontzettend leuk. Op deze manier kan ik er achter komen hoe zij met lieve, maar ook met stoute kinderen omgaan (ja groep 7/8 kijk maar uit!)!
Nu zijn we in ons hotel en ben ik ‘zo gaar als een klontje’! Morgen ga ik de eerste school bezoeken en krijgen we een rondleiding door deze stad. En dames: HIER IS EEN SHOPPINGCENTRE!!!! Met o.a. Zara, H&M, etc. Wellicht ga ik daar ook nog eens een kijkje nemen! Maar voor nu zeg ik jullie: Weltrusten!!
Trouwens, mijn medereiziger heb ik weinig van vernomen. Wél heb ik een foto van hem mogen ontvangen, maar hier word ik niet vrolijk van… Ik hou jullie op de hoogte!!

  • 13 Mei 2013 - 06:57

    André:

    Milou,
    Mooi verhaal en inderdaad bepaalde zaken mogen niet mee in een vliegtuig.
    Helaas....
    Veel plezier en wij gaan je vanaf vandaag echt volgen!

    Groeten,

    André

  • 13 Mei 2013 - 11:55

    Jos En Wil De Bree.:

    Hallo Milou,

    Wat leuk om eens in Hongarije te koekeloeren hoe daar het onderwijs is.
    Een ervaring waar je altijd wat van kan leren.
    Geniet ervan en we blijven je volgen.

    Groetjes van Flipper en ome Wil.

  • 13 Mei 2013 - 16:03

    Thea:

    Ha Milou,
    leuk verslag. Het is weer eens wat anders dan maar steeds Amerika, Engeland of Italië. Hoe dan ook een prima ervaring. Ben benieuwd hoe je reis verder verloopt.
    Groetjes, Thea en Rob
    P.S. Lessen voorbereiden is 1 ding maar een reis voor 17 mensen.............................?

  • 13 Mei 2013 - 16:33

    Truus Van Gestel:

    Hoi Milou
    Het was me het reisje wel, zo te lezen verliep het niet helemaal soepel!
    Maar je bent er nu en dat is het belangrijkste!
    Ben benieuwd naar je indrukken van het onderwijs daar! We zullen het vast lezen!
    Ook natuurlijk ff shoppen dat hoort erbij!
    Succes met je lessen!
    Groet,
    Truus

  • 13 Mei 2013 - 17:06

    Han En Thuur Mommers:

    Hallo Milou
    Wat leuk om Hongarije te verkennen. Onderwijs en familierelaties in een andere cultuur.
    Geniet ervan. We volgen je.
    Groetjes uit de heeg (in mestreech)
    Han en Thuur


  • 13 Mei 2013 - 17:06

    Mam En Pap:

    Hoi Milou,

    Hopelijk vandaag een leerzame en leuke dag gehad. V.w.b. het shoppingcenter: je mag maar 15 kg. aan bagage mee terug nemen, en volgens ons zaten die er al in toen je vertrok -:).

    groetjes,

    mam en pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Van 12 mei t/m 17 mei reis ik naar Györ én Wenen. Hier schrijf ik al mijn belevenissen die ik ga meemaken tijdens deze reis.

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 6072

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Study Visit

Landen bezocht: