Nog twee nachtjes slapen... - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Milou Hendriks - WaarBenJij.nu Nog twee nachtjes slapen... - Reisverslag uit Geleen, Nederland van Milou Hendriks - WaarBenJij.nu

Nog twee nachtjes slapen...

Door: Milou

Blijf op de hoogte en volg Milou

10 Mei 2013 | Nederland, Geleen

Nog twee nachtjes slapen en dan begint mijn studiereis naar Hongarije! De vluchtgegevens zijn al uitgeprint en de lijst met alle spullen die ik ga mee slepen wordt langer en langer. Zou ik alles hebben opgeschreven? Ben ik niks vergeten? Wat moet ik nog maken voor de kinderen en voor het lesje wat ik daar mag gaan geven? Dat zijn vragen die nu door mijn hoofd spoken.

Maar wat ga ik eigenlijk allemaal doen daar in Hongarije en waarom ga ik eigenlijk naar Hongarije? En waarom ga ik niet naar Luxemburg, of nog dichter in de buurt Eindhoven of Amsterdam?
Dit komt door mijn school. Op De Nieuwste Pabo (de juffen en meester school) werken wij met verschillende thema's. Het laatste thema van dit schooljaar heet: 'Vergelijk.nl' (nee, de site bestaat niet tenzij je tv's etc wilt gaan vergelijken in prijs!). In dit thema staat het vergelijken van scholen binnen, maar vooral ook buiten Nederland centraal. Wat leren kinderen buiten Nederland allemaal? Op welke manier leren die kinderen dat? Jullie, groep 7/8, mogen lekker door de hele klas gaan zitten om te gaan lezen, maar mag dat eigenlijk ook in het buitenland? En maken kinderen buiten Nederland ook een 'Aardtastisch' museum? Wat is de taak van een meester of juf op basisscholen in het buitenland? Dit zijn een aantal dingen die ik met mijn klasgenoten ga bekijken in Hongarije.

Samen met in totaal 17 meesters en juffen (inclusief 2 begeleiders) vlieg ik zondag naar Wenen om van daaruit door te treinen naar Györ. Daar ga ik maandag en dinsdag twee soorten scholen bekijken, maar daar vertel ik dan meer over. Woensdag ga ik met de hele 'bubs' naar Boedapest om deze mooie stad te bezichtigen. Donderdag pak ik alles weer in om terug te reizen naar Wenen. Daar gaan we deze dag nog verschillende dingen bezichtigen. En vrijdag, de laatste dag, bezoeken we 's morgens een Weense basisschool en hebben we 's middags nog even vrije tijd. Dat is ook wel nodig, want die avond vliegen we nog terug naar huis.
Dit is in het kort mijn programma! Ik ga proberen vanaf zondag iedere avond een verhaal te schrijven, zodat jullie precies kunnen zien wat ik hier allemaal uitspook! Ook probeer ik dan alvast wat foto's op deze site te zetten, dan krijgen jullie al een beeld van hoe het in Györ allemaal uit ziet.

Als jullie door mijn verhalen vragen krijgen, stel ze gerust! Ik probeer ze dan te vragen aan de studenten die de hele week met ons mee gaan. Als het goed is kunnen zij mij die dan beantwoorden!

Ohja! Er gaat nog iemand mee...Groep 7/8, jullie moeten hem kennen! Hij heeft alleen geen ticket en ook geen paspoort! Hopelijk gaat dat goed komen.... Ik hou jullie op de hoogte...

  • 10 Mei 2013 - 18:03

    Truus Van Gestel:

    Hoi Milou
    Leuk je verslag gelezen te hebben! Ben benieuwd hoe je lessen zullen gaan!
    Ik wens je veel plezier en succes met je voorbereidingen!
    Groet,
    Truus

  • 11 Mei 2013 - 07:02

    Cyril:

    Goeie reis zus! :)

  • 12 Mei 2013 - 20:04

    Mam En Pap:

    Fijne stagetijd toegewenst.

    groetjes

    mam en pap

  • 12 Mei 2013 - 21:59

    Henk Van Gestel:

    Hoi Milou,
    Je bent natuurlijk op dit moment nog druk onderweg.
    Aan het treinen waarschijnlijk.
    Ik ben zeer benieuwd naar jouw indrukken en verhalen, mede omdat ik zelf ook al eens een keer in Polen ben geweest en daar ook het schoolsysteem meegemaakt heb.
    Daar was het behoorlijk anders dan hier bij ons.
    Ik wens je veel succes met de les die je gaat geven.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milou

Van 12 mei t/m 17 mei reis ik naar Györ én Wenen. Hier schrijf ik al mijn belevenissen die ik ga meemaken tijdens deze reis.

Actief sinds 05 Mei 2013
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 6078

Voorgaande reizen:

12 Mei 2013 - 17 Mei 2013

Study Visit

Landen bezocht: